Niinkuin äsken kirjoitin, voisi sosiaalista mediaa käyttää monipuolisemmin omalla alallani.

Rekrytointia ja markkinointia tukisi kaikenlainen tiedottaminen.

Oman alan spotit esim. hätänumeroon soittamisesta, peruselvytyksen aloittamisesta, tajuttoman kylkiiasentoon kääntämisestä yms. voisi olla kansalaisten tiedotus osiossa. Myös nopeat tiedotukset esim. harjoituksista voisi levitä kansalaisten tietoisuuteen helpommin erilaisia kanavia pitkin.

Olisiko se kuitenkin viisaampaa olla hiljempaa? Mielestäni ei... Tuoda oma työ julkiseksi, auttaa kansalaisia ymmärtämään heidän kokemat epäkohdat. Tietenkin julkisen terveydenhuollon täytyy toimia tilanteessa kuin tilanteessa, mutta pieniä epäkohtia voi syntyä esimerkiksi tietojärjestelmien kaatuessa. Tästä reaaliaikainen tiedottaminen auttaa palvelua käyttäviä ymmärtämään ehkä helpommin näitä epäkohtia.